tisdag 27 januari 2009

En vanlig måndagskväll i januari

När klockan är tio i sju och man precis känner att man landat hemma efter en lång dag på jobbet, tar det emot lite att byta om och ta sig till IP.

Väl där bjuds man på rolig och hård träning och skrattfest.
Vi har Linn som vid varje övning kommer med sina små inlägg; "nu förstår jag inte", "hur ska vi göra", "hur var det nu" och så vidare.
Vi har Gyltene som morrar mot allt och alla under övningarna för att mellan dem vara värsta charmtrollet.
Vi har Fanny som berättar om söndagens tuffa cirkelträning; "allvarligt så tänkte jag faktiskt när det var som värst att nu är min sista stund kommen".
Vi har unga Jessica som för andra träningen med damlaget visar var skåpet ska stå. Vilken talang!

Och så har vi Annie Andersson. Denna ständiga källa till skratt.
Igår var det framför allt ämnet bröllop som fick Annie att leverera.
Först skrämde hon undertecknad genom att tro att mitt stundande bröllop är i mars, då det i själva verket är den 30 maj, vilket är bra om Annie kan komma ihåg eftersom hon tillhör serveringspersonalen. Sen när hon hörde en diskussion om för dyra bröllopsklänningar och fick höra siffran 83 i pris, ja då undrade hon om det var kronor eller vad. Vi andra konstaterade att det kanske inte varit så dyrt då. När hon förstod att det var tusen så sade hon sig ner och såg bedrövad ut och sa att hon aldrig kommer att ha råd att gifta sig. Uppiggad av våra löften om att det finns billigare klänningar så började hon sen drömma om sitt innan hon ledde in sig själv på skolbalen då hon ska låna storasysters klänning, fast hon redan fått nej till det, men att hon gör nog det ändå för att spara pengar... Sist bjöd hon på en inblick i sitt kunnande med Internet och mailande, vilket visade sig vara väldigt litet. Befriande att hörai en tid då man lätt tror att alla yngre är uppvuxna framför en dator. Det hela slutade med att Hanna och jag lovade henne att skriva in hennes inlägg åt henne om hon ger oss dem skrivna på ett vanligt gammalt hederligt papper.

Annars var det lugnt på träningen.
Som dock bjöd på ett hurrande också för Lars som fyllde år!

/Jill

1 kommentar:

  1. roligt inlägg jill:D och vet du, pappa ska ha en kurs i hur man mailar snart med mig!
    jag och fellen har börjat med vår uppgift och det går bra för oss. hoppas på ett lyckat resultat.
    har funderat lite på det där med brudklänningarna och jag kom ppå att det finns ju billigare klänningar ;) ses sen på kallbadhuset:D

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar