tisdag 17 februari 2009

Dagen efter en helt vanlig måndag

Igår var det måndag. Veckans första dag. Sportlov för somliga blåa brudar, men vi som passerat studentåldern får slita trots att det står vecka 8 i almanackan. En måndag innebär för mig personligen lång arbetsdag och när jag stiger in genom dörren hemma, lite halvsliten, ca en timme innan det är dax att ge sig av till träning har jag redan på vägen hem planerat alla de 60 tickande minuterna för att hinna äta, fixa med hushållet, umgångs en kortis med sambon och packa väskan. Och den stress som uppstår under den timme är acceptabel, i alla fall för min del, för när jag landat på IP och möts av Piff och Puff (Annie och Fanny) som glatt berättar om dagens strapatser i Göteborg när de glömde en shoppingpåse där, sprang på rulltrappan åt fel håll och bjöd expediten på ett gott skratt samt glömde Annies ilägg till skorna i en annan affär är den som bortblåst. Goa lagkamrater betyder mycket i en lagsport.

I alla fall. Träningen inleddes med engelska kvadraten i kylan. En av Jannes favoriter, och även en av mina. Gult, orange och vitt möttes. Segrande lag i de båda omgångarna blev gult bestående av Paula, Fille x2, Emelie N och jag själv. Alltid lika gott med en seger! Sen fortsatte träningen med lite teknik i form av stafetter och vid genomgången av övningen trodde vi alla att Janne hamant i målbrottet igen. Här minns jag sedan inte hur det hela slutade... kan hända att jag förträngt resultatet. Spel stod näst på tur och det var kul och jobbigt. Men skönt att se att vi har löpvilja på en sådan här övning, vilket tyder på bra inställning. Hela träningen avlutades med korta intervaller med och utan boll. Sen var vi alla utmattade men kände ändå en glädje över att sprungit oss igenom ännu en givande träning.

Nu laddar vi för onsdag och ny träning. Ses!

/Hanna

1 kommentar:

  1. Ni kommer att ha värsta försprånget när jag frisknar till. Tur man har en ung lättränad kropp!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar