söndag 5 april 2009

En dag i Strövelstorp

Lördagen tillbringades i Strövelstorp, Helsingborg för träningsmatcher för både A- och B-lag. Solen sken, skönsången i bussen ner var väl sådär, men förhöjde ändå stämningen under den 1 ½ timme långa bilfärden ner. Men vi får nog skicka Lars på en hörselundersökning så att han inte fått bestående men. Eller vad säger ni Sofie och Fanny?

2-2 slutade den första matchen efter 4 snygga mål. Två från oss och två från Eskilsminne (den beskrivningen kanske är överflödig?!) Vi spelade långa stunder välstrukturerat och det rullade på bra trots att det för oss konstgräsnissar var lite ovant att spela på riktigt gräs. En go fotbollsmatch kan man summera med.

Match nr 2 slutade med vinst för oss blåa brudar :) 3-1 efter 1 mål av Mimmi, en tjej med härligt spelsinne och 2 mål av Fille (tjejen med de supersnygga skorna). Marie och jag satt vid sidan av och kollade sista 75 minutrarna och tyckte att tjejerna på plan skötte sig utmärkt, inte minst de inlånade 94:orna.

När vi sedan satte oss i bussen och körde hem kunde jag konstatera att vi haft ännu en härlig fotbollsdag tillsammans. Dessutom tackade jag mig själv för att jag inte, vilket jag från början tänkt, gick tillbaka med mina benskydd till affären och frågade varför jag fått ett med storlek L och ett med storlek M... De hade idiotförklarat mig och jag skämts.

/Hanna

1 kommentar:

  1. Haha, Hanna det hade varit en klassiker. ;)

    Starkt jobbat i lördags alla, jag höll tummarna här hemma.
    Imorgon drar en guldtrio till Tyskland på inköpsresa. /Jill

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar