måndag 9 april 2012

Svenska Cupen

Vi gjorde vår första tävlingsmatch i år med a-laget i fredags. Efter att den faktikst väldigt sura och oförtjänta förlusten har lagt sig, tänkte jag skriva ett litet inlägg om matchen.

Vi sprang, vi slet och vi gav det mesta. Att dem gör mål när det är 10 sekunder kvar i förlängningen och straffläggning nästan redan lagt sig i huvudets bilder. Det är riktigt surt faktikst, jag tyckte att vi va det bättre laget. Men mest mål vinner, så är det bara. Hur surt det än må vara, så är det fokus på serien nu. och det ser ut att bli riktigt bra.

Jag tar den andra matchen på samma gång, idag spelade vi mot Mariebo i ett blåsigt väder på Falkenbergs IP. Vi fortsatte med att slita och ha en fantastisk inställning, men vi hade svårt med att få igång bra anfall, för motvinden var riktigt tuff och regnet gjorde inte saken lättare. Men vi slet och kämpade genom hela matchen och hade ett bra försvarspel. Vi släppte i allafall inte förbi dem och det var viktigt. I andra halvlek gick det bättre och snabbare för oss i medvinden. Amanda gjorde ett välplacerat mål efter en mycket bra assist av J.J! Men mariebo fick också in ett mål efter ett tag, som va väldigt surt. Kändes som om vi skulle fått turen med oss att få in ett mål till. 1-1 slutade det och jag är stolt över vår insats idag, Mycket bra jobbat.

Blir lite kort idag, men jag är så hungrig så hjärnan behöver näring.

Ha dt gott / Fellen

1 kommentar:

  1. Hej!

    Har kikat på din blogg lite nu för jag letar lokal för bröllop i falkenberg. Så otroligt vackert ni gjort på Hemvärnsgården. Trivdes ni med festen där? Hur gjorde ni med tyget på väggarna?

    Hälsningar Annica

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar