tisdag 3 mars 2009

Vilken måndagsträning det blev

För det första: Snö(o)vädret jag syftade på igår var det jag körde igenom på väg hem från jobbet. Var inte tillräckligt uppmärksam och missade helt att det inte alls fanns någon snö när jag väl rullade in i Falkenberg.

För det andra: Gårdagens träning. Den inleddes med en oerhört simpel övning. Kan nästan tro att den var för simpel för oss, för i början blidde det inte bra. Men vi arbetade upp oss och gjorde det bättre. Påföljande övning innehöll mycket löpning och i sista omgången bjöd Annie oss på ett graciöst fall. Det går inte i ord beskriva hennes snubblande ben och armar. Alla fick vi oss ett gott skratt. I slutet av träningen blev det en stafettrunda med bollskytte a la Janne. Vinnartiden blev 9 minuter och det vinnande teamet blev Emelie N och Alice. Grattis!

I omklädningsrummet uppkom sedan en diskussion om en Gnu och hur den ser ut. Jenny och jag försökte beskriva hur den ser ut. Men för att ni ska få er en bild om hur den egentligen ser ut så kommer här en bild. Det ska tilläggas att jag misstog mig lite på färgen.

Gnuer (Connochaetes) är ett flocklevande hovdjur besläktat med antilopen och som lever i södra och östra Afrika.

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar