söndag 8 mars 2009

Vinst för B-laget

Nu märks det att man är tillbaks från värmen, blåst och regn gick ett ungt böljanlag ut på en brun bucklig gräsplan i Galtabäck som var svårspelad. Vi hade mycket boll på deras planhalva, vi spelade en bra första halvlek och vi ledde med några mål i paus, 4-1 om jag inte är helt tokig, då tvåker/galtabäck gjorde mål på straff.

Men efter regn kommer solsken och andra halvlek blev det en aning bättre väder. Vi tappade taget och tvåker/galtabäck reducerade till 5-3 och Fanny vårt inhopp som målvakt var på plan, men inte i målet alla gånger. Men jag ger en elouge till Fanny som vann över deras målvakt för hon släppte ju in mer mål som Fanny sa, så Sofie nu får du konkurrens av en ny målvaktstalang.

Väldigt ungt lag idag och jag vill ge extra stjärnor till alla yngre som gjorde en mycket bra match. Hanna sörberg får också en guldstjärna för hennes två snygga frisparkar i mål och fanny du var duktigt, men jag får nog säga att jag känner mig tryggare med dig som utespelare. Stjärnor till alla idag, vi vann ju faktiskt! slutresultatet blev alltså 5-3, tack för idag tjejer, bra genomförd match!
/ Fellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar